نوشته شده توسط : آرم

به نظر اساسی می رسد اما یک لوگو برجسته ترین هویت هر کسب و کاری است. 75 درصد از مشتریان برندها را با طراحی لوگوی منحصر به فردشان شناسایی می کنند. با این حال، صاحبان مشاغل کوچک، که تازه شروع به کار می کنند، معمولاً طراحی لوگوی به یاد ماندنی ندارند که بتواند به آنها در جلب توجه مشتریان کمک کند. آن‌ها اغلب به این فکر می‌کنند که چگونه با استفاده از ابزار سازنده لوگو یک لوگو طراحی کنند، اما نمی‌توانند به یک طرح یا نتیجه‌گیری چشم‌گیر دست پیدا کنند. با راهنمایی مناسب، آنها همچنین می توانند به تنهایی یک لوگوی برجسته ایجاد کنند تا پیام برند را منتقل کنند.

 

کسب و کارهای کوچک یک چیز مشترک دارند، طراحی لوگوی یکنواخت. لوگوهای آنها طرح های منحصر به فردی ندارند و بنابراین نمی توانند تاثیر اولیه را بر روی مخاطبان هدف بگذارند. از نظر کیفیت، چنین لوگوهایی چیزی بیش از یک قطعه طراحی تصادفی نیستند.

 

چنین کسب و کارهایی تصور می کنند که اگر مردم به طور مکرر قطعه ای از به اصطلاح طرح خود را روی محصولات ببینند، آن را به عنوان یک لوگو در نظر می گیرند. اما صاحبان مشاغل باید بدانند که یک لوگو فقط یک طراحی بی معنی نیست. این هویت برند شماست. به عنوان مثال، مردم چگونه شرکت هایی مانند پپسی، کوکا کولا، نایک، پوما و غیره را تشخیص می دهند؟ پاسخ از LOGOS است.

 

برای اینکه یک کسب و کار کوچک به طور پیوسته رشد کند، اولین چیزی که باید در مورد آن فکر کرد این است که چگونه یک لوگو طراحی کنیم. باید بدانید که یک لوگو با طراحی خوب اولین شرط برای رشد مداوم کسب و کار جدید است. اما، چرا اکثر طراحی های لوگو مطابق با استانداردها نیستند؟

 

یک دلیل می تواند این باشد که صاحبان مشاغل جدید دانش اساسی کمتری برای طراحی لوگو دارند. در نتیجه، آنها از ابزار ساخت لوگو استفاده می کنند اما در نهایت یک لوگوی بی هدف برای کسب و کار خود ایجاد می کنند.

 

اگر شما به عنوان یک صاحب کسب و کار جدید هستید، ابتدا باید اصول طراحی انواع لوگو را بدانید تا نمادی چشمگیر از برند خود ایجاد کنید. بنابراین، قبل از اینکه ابزار سازنده لوگو Designhill را برای ایجاد لوگوی خود انتخاب کنید، ابتدا دریابید که چه چیزی باعث ایجاد یک لوگوی منحصر به فرد برای برند شما می شود.

 

بیایید ابتدا چند اصل اساسی را قبل از شروع بدانیم - چگونه یک لوگو برای تجارت طراحی کنیم؟

لوگو چیست؟

لوگو را می توان به عنوان نام، علامت تجاری یا نماد یک سازمان یا شرکت تعریف کرد. همچنین می توان آن را به عنوان یک علامت بصری توصیف کرد که به شناسایی یک شرکت، محصول یا خدمات کمک می کند. در حالی که به نظر می رسد یک لوگو یک کلمه تا حدودی مدرن است، واقعیت این است که هر چیزی که چیزی را نشان می دهد از زمان های قدیم به عنوان یک لوگو یا نماد شناخته شده است.

 

مانند، پرچم ها برای شناسایی و نشان دادن یک جامعه و قلمرو استفاده می شد. همین امر هنوز هم رواج دارد. سرهای حیوانات نیز زمانی معمولاً جوامع مختلف را نشان می دادند و به عنوان آرم در نظر گرفته می شدند.

 

اما، اکنون معنای متعارف لوگوها به شدت تغییر کرده است. این فقط یک نماد برای هر موجودیتی نیست.

این نشان دهنده - هویت برند، شرکت یا سازمان است.

بیش از آن، به یک نمایش بصری منحصر به فرد از ارزش های برند و هویت برند شرکت ها تبدیل شده است. انتقال پیام برند، تفکر برجسته امروزی در پس طراحی لوگو است.

 

در واقع، لوگوها به حدی بر نمایه هویت بصری یک شرکت تسلط دارند که حضور آن در همه جا مهم است. در تمام مواد تبلیغاتی لوگو اولین تصویری است که بلافاصله روی سربرگ‌ها، کارت‌های ویزیت، بروشورها، وب‌سایت‌ها و غیره و همه مطالب تبلیغاتی آنلاین یا آفلاین شرکت مشاهده می‌کنید.

یکی از دلایل اصلی که چرا شرکت ها برای انتقال پیام برندها به لوگو وابسته هستند این است که مردم یک تصویر را بیشتر از کلمات به خاطر می آورند. ما به سرعت به سمت اشیاء جذاب بصری جذب می شویم.

 

بنابراین، یک لوگوی خوب طراحی شده برای چشمان چشمگیر به نظر می رسد. بنابراین، لوگوها اولین برداشت از شرکت ها هستند. سپس، طراح ممکن است شکل یا متنی را اضافه کند تا برجسته شود. صاحبان مشاغل به دنبال طراحی خلاقانه ای برای ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان هدف هستند.

چرا به لوگو نیاز دارید؟

چرا شرکت شما دقیقاً به یک لوگو نیاز دارد؟ این شاید مهمترین سؤالی باشد که باید دقیقاً قبل از طراحی چنین نمادی برای سازمان خود به آن پاسخ دهید. خوب، دلایل زیادی وجود دارد. اما، در اینجا از شما می‌خواهیم وقتی به اهمیت یک لوگو فکر می‌کنید، در این مسیر فکر کنید:

 

من. ایجاد یک تاثیر عالی برای اولین بار

در زندگی روزمره، ما تمایل داریم در اولین ملاقات، تصور خاصی در مورد یک شخص ایجاد کنیم. اغلب، اگر برداشت خوب باشد، بلافاصله شروع به دوست داشتن آن شخص می کنیم و عمدتاً، حداقل برای مدت طولانی این تصور را بدون تغییر نگه می داریم. این دلیل اصلی نیاز کسب و کارهای کوچک به یک لوگوی قوی است.

 

به طور مشابه، لوگوی شرکت با دیدن آن در تبلیغات، بیلبوردها، بازارها، سربرگ‌ها، کارت‌های ویزیت، وب‌سایت‌ها و غیره اولین تأثیر حیاتی را بر بینندگان ایجاد می‌کند. به دلیل تأثیری که نماد ایجاد می‌کند، مردم شروع به ایجاد تصویری مثبت در مورد کسب‌وکار شما می‌کنند. که می تواند کلید رشد مداوم آن باشد.

 

ii از رقابت خود متمایز شوید

امروزه کسب و کارها تنها زمانی می توانند رشد کنند که تصوری منحصر به فرد برای مشتریان هدف ایجاد کنند. برای مبارزه با رقابت جدی در جایگاه یا صنعت خود، طراحی برجسته لوگوی شما کمک زیادی می کند.

اگر طراحی لوگو با لوگوی برند رقبای شما متفاوت به نظر می رسد، مردم این تصور را دارند که کسب و کار شما نیز منحصر به فرد است. بنابراین، لوگو نقطه شروع شما برای متفاوت به نظر رسیدن است. سپس، مطمئناً باید محصولات یا خدمات عالی ارائه دهید و مشکلات مشتریان را حل کنید تا برای آنها مفید باشید و متمایز شوید.

 

III. ایجاد وفاداری مشتری

وفاداری مشتری چیزی است که هر صاحب کسب و کاری در طول سالها آرزوی ایجاد آن را دارد. اما همه چیز درست از طراحی لوگوی یک شرکت شروع می شود. از آنجایی که طراحی تصویری عالی برای جلب توجه افراد است، مشتریان بالقوه را به سمت کسب و کار می کشاند. اما بیشتر از آن، یک لوگوی عالی به برندها کمک می کند تا این مشتریان را حفظ کنند.

 

به عنوان مثال، آیکون های رسانه های اجتماعی برای مخاطبان بسیار رایج هستند و توجه بسیاری را به خود جلب می کنند. در طول سال ها، آنها پرورش یافته اند و لوگوها را مطابق با علایق مخاطبان خود طراحی کرده اند. حتی پس از تغییرات، این پلتفرم ها همچنان می توانند اعتماد و وفاداری خود را بازگردانند.

 

چنین لوگویی حس اعتماد را به مشتریان القا می کند. پیامی که آنها دریافت می کنند این است که این شرکت مناسبی است که آنها به دنبال آن بودند. اما، چگونه یک لوگو به حفظ مشتریان کمک می کند؟

 

لوگو یک تصویر شرکتی از یک شرکت ایجاد می کند. بنابراین، نشان می دهد که این شرکت حرفه ای، دوستانه و جذاب است. وقتی مشتریان چنین پیام هایی دریافت می کنند، می خواهند برای خرید بیشتر به آن شرکت برگردند.

 

چگونه یک لوگو هویت برند شما را تعریف می کند؟

ابتدا بدانید که دقیقاً برند چیست. نام تجاری تصویر احساسی کلی شرکت از یک شرکت است. بسیاری از مردم تصور می کنند که لوگو یک برند است. اما این درست نیست. برعکس، کلمه برند به دارایی های نامشهود یک شرکت اشاره دارد. به این ترتیب، یک برند در مورد رابطه عاطفی یک شرکت با مشتریان است.

 

می توانیم بگوییم که احساس شما نسبت به یک شرکت، برند آن شرکت است. بنابراین، برند همه چیز در مورد روابط است. این دلیلی است که مردم محصولات را نمی خرند، آنها برندها را می خرند زیرا ارتباط عاطفی با برندها برقرار کرده اند. به عبارت دیگر، نام تجاری وعده یک شرکت به مشتریان است

حال، هویت چیست؟ هویت، بازنمایی بصری یک برند به عنوان یک کل است. از آنجایی که تصویری است، می توانید آن را ببینید. بنابراین، هویت برند چیست؟ این در مورد این است که چگونه مردم برند شرکت شما را از طریق رنگ ها، حروف چاپی و لوگو و غیره تجسم می کنند.

 

بنابراین هویت برند مجموعه ای از عناصر بصری منحصر به فرد یک شرکت است. هویت برند قوی به این معنی است که عناصر بصری در همه جا به طور مداوم در تلاش‌های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت وجود دارند. هر چیزی که مردم می توانند با کمک عناصر طراحی ببینند، هویت یک برند است.

 

می توان گفت که رنگ، طرح، تایپ و لوگو هویت برند یک شرکت را در ذهن مصرف کننده ایجاد می کند.

 

هویت برند با استفاده از این عناصر ساخته می شود

من. لوگو یا وردمارک

 

ii رنگ های انتخابی (پالت رنگی)

 

III. درمان های تایپوگرافی استاندارد

 

IV یک سبک ثابت برای تصاویر

 

v. بسیاری از عناصر گرافیکی

اما چگونه می توان یک لوگو برای هویت برند طراحی کرد؟ یک لوگو دارای عناصر بصری برند مانند رنگ ها، فونت، طرح بندی، شبکه و غیره یک شرکت است. یک لوگو با طراحی زیبا مطمئناً به ایجاد درک مطلوب از برند شما در بین مخاطبان هدف کمک می کند.

 

بنابراین، هنگام طراحی لوگو برای هویت برند، پاسخ های مناسبی را برای این سوالات کلیدی دریافت کنید:

 

من. ارزش اصلی کسب و کار شما چیست؟

 

ii کسب و کار شما چه تفاوتی با رقبایتان دارد؟

 

III. یک یا دو چیز که شما را در بازار خاص خود متمایز می کند چیست؟

 

IV چگونه برند خود را در چند کلمه توصیف می کنید؟

 

v. دوست دارید مشتریانتان شرکت و کسب و کار شما را چگونه توصیف کنند؟

 

چگونه یک لوگو می تواند به شما کمک کند تا رقبا را شکست دهید؟

وقتی به نحوه طراحی لوگو فکر می کنید، نزدیک ترین رقبای خود را مطالعه کنید. مانند همه مشاغل، شما نیز رقبای زیادی در محله خود دارید.

 

درباره آنها بیشتر تحقیق کنید تا بدانید استراتژی های بازاریابی آنها چیست و چگونه توجه مشتری را جلب می کنند. به یاد داشته باشید که هم رقبای شما و هم شما در یک مجموعه از مخاطبان هدف مشترک هستید.

 

اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که یک تحقیق خوب در مورد لوگوی رقبای خود داشته باشید. سپس، مطمئن شوید که طراحی لوگوی شما کاملاً متفاوت از طراحی آنها است. این کلید برای ساختن هویت برند متمایز شماست.

با چنین لوگویی، شما این پیام را منتقل می کنید که محصولات یا خدمات شما منحصر به فرد و متفاوت از محصولات رقبای شما هستند. این دلیلی است که مردم از شما خرید می کنند.

 

بنابراین، از رنگ‌ها، حروف، نمادها و عناصر دیگر در لوگوی خود استفاده کنید که دیگران هنوز آنها را وارد نکرده‌اند. وقتی مردم برای اولین بار نگاهی اجمالی به لوگوی شما دارند، در همان زمان این تصور را ایجاد می کنند که شما چیز متفاوتی برای ارائه دارید. این است که چگونه فکر خوب طراحی لوگو به مشتریان کمک می کند تا متوجه شوند که شما در بازار متمایز هستید.

 

چی یه لوگو خوب را می سازد؟

ویژگی های یک لوگو که برای مشاغل خوب کار می کند چیست؟ خوب، اولین کیفیت یک لوگوی تجاری عالی این است که بینندگان می توانند بلافاصله آن را حتی در انبوه لوگوها تشخیص دهند. همچنین به سرعت پیام برند را منتقل می کند.

 

مهمتر از همه، حرفه ای به نظر می رسد که کاملاً با هویت یک برند مطابقت دارد. چنین لوگویی را می توان با توجه به نیازهای تبلیغاتی به هر اندازه ای بزرگ و کوچک کرد.

 

یک لوگو چگونه باید خوب باشد:

 

من. باید طراحی متمایز و منحصر به فرد باشد.

 

ii این باید یک قطعه خلاقانه به یاد ماندنی باشد.

 

III. شما می توانید لوگو را به هر اندازه ای تغییر دهید و همچنان متناسب به نظر می رسد.

 

IV لوگوی شما باید بیانگر هویت برند باشد.

 

v. لوگو یک طراحی جاودانه است، به این معنی که برای چندین دهه کم و بیش یکسان باقی می ماند.

 

این سوالات را بپرسید تا متوجه شوید که آیا لوگوی شما طراحی خوبی دارد یا خیر:

 

من. آیا می توانید فقط در 2 ثانیه بگویید که این لوگو چیست؟

 

ii آیا این یک طراحی منحصر به فرد است که مردم تا به حال به هیچ شکلی آن را ندیده اند؟

 

III. آیا لوگو کاملاً با لوگوهای رقبای شما متفاوت است؟

 

IV آیا مخاطب هدف شما می تواند آن را به خاطر بسپارد؟

 

v. آیا طراحی لوگو ساده است تا مشتریان بتوانند آن را به خاطر بسپارند؟

 

vi. آیا لوگوی شما یک طرح همه کاره است که می تواند در تمام جلوه های بصری برند شما استفاده شود؟

 

vii. آیا طراحی لوگو برای سالها بدون نیاز به طراحی مجدد یکسان خواهد ماند؟

 

viii. آیا حس زیبایی شناختی به بینندگان می دهد؟

 

اگر پاسخ شما به همه این سوالات "بله" است، می توانیم بگوییم که لوگوی شما طراحی خوبی است و برای کسب و کار شما مفید خواهد بود. در غیر این صورت، باید آماده شوید.

منبع : https://www.designhill.com/design-blog/free-beginners-guide-how-to-design-a-logo/

 

 

How To Choose Your Design For A Logo?

 



:: بازدید از این مطلب : 773
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()